רכסים

‏השלכות הבחירות: מתיחות בדגל התורה, ומתקפה חזיתית על ש"ס • צפו

I have 823views
בכיר דגל התורה, סגן השר מקלב, מתח ביקורת על הנהגת מפלגתו שלדבריו לא פועלת מספיק באחדות במערכת הבחירות המקומיות - ותקף חזיתית את ש"ס על הפרת ההסכם ברכסים • "הפכתי את ההסכם הלוך וחזור"
דרעי וגפני, בזמנים טובים יותר. צילום: פלאש 90

פחות משבועיים לבחירות, והמתיחות בין דגל התורה לש"ס עולה שלב – הפעם במתקפה חזיתית של בכיר בדגל התורה, סגן השר אורי מקלב, כנגד שר הדתות מיכאל מלכיאלי שטען כי בכל מקום שדגל לא הפרה את ההסכם, גם ש"ס לא הפרה. מקלב נאם בכנס של דגל ברכסים, שם ש"ס החליטה להפר את ההסכם ולא לתמוך ביצחק רייך לראשות המועצה – על אף שדגל כיבדה את ההסכם ותמכה בפעם הקודמת בדן כהן, שהתמודד מטעם ש"ס.

"הרב יצחק רייך מוכן לוותר על הרבה דברים, והרבנים הלכו בדרך הזו. הפכנו את ההסכם בהלוך וחזור, בכמה פעמים, הסכם שכבר למעלה מעשרים שנה הוא רץ, לא היה בזה שום פקפוק ואין שם שום סעיף שכתוב שהוא סעיף נקמה או סעיף שתלוי במקום אחר, שיש לו זיקה למקום אחר. אין שום סעיף כזה", תקף מקלב.

"אני רק שמעתי השבוע מאחד מראשי וחשובי המפלגה שמתחרה פה ברכסים (ש"ס) שאומר שבכל מקום שהלכו איתנו ולא הפרו את ההסכם – אנחנו הלכנו ביחד, אבל במקום שהפרו שמה אנחנו נתנו 'פייט' ושמה אנחנו נלחמנו. ואני שואל – רכסים מה זה? מישהו הפר את ההסכם פה? הסכם שהיה ומומש במשך קדנציה שלמה בה תמכנו במועמדות של ראש המועצה, ואני לא חושב שהוא יכול להעיד אחרת וגם אין מי שמעיד אחרת. זה לא פשוט ללכת שניים, מי שיודע זה הרבה ויתורים בוודאי במקום שהוא פוליטי", הוסיף מקלב כשהוא מתכוון לשר מלכיאלי כ'בכיר ש"ס'.

בנאום אחר ברכסים, מקלב מתח ביקורת מרומזת על הנהגת דגל התורה, שלדבריו לא פועלת מספיק באחדות. "הבחירות ברכסים הם על עתיד המקום כעיר התורה, יש זמן שכולנו צריכים להתאחד תחת דגל אחד תחת הנהגה אחת, דגל התורה קמה לשעה וגם לדורות!".

//עוד כתבות

כתיבת תגובה